Waardecreatie met data & AI

Naar een concrete roadmap voor jouw onderneming met NL AIC en ROM InWest 

Lang werd kunstmatige intelligentie (oftewel artificial intelligence, AI) vooral als als technologie van de toekomst gezien. Inmiddels is AI een realiteit in ons dagelijks bestaan én in het bedrijfsleven. De recente populariteit van gebruiksvriendelijke tools zoals ChatGPT, Midjourney en Teachable Machine onderstrepen dat nog eens.

AI-toepassingen op het gebied van efficiëntie, besparing en innovatie kunnen mkb’ers veel profijt opleveren. Bijvoorbeeld op het gebied van maatwerk, vroegtijdige en nieuwe inzichten, planning, automatisering, procesoptimalisatie en storingsreductie. Nu AI gemeengoed wordt, is het essentieel om de kansen en uitdagingen te begrijpen.

Bij veel ondernemers roept deze technologie vragen op, zoals:

  • Voor welke uitdagingen in mijn bedrijf kunnen data en AI mogelijk een oplossing bieden?

  • Waar moet ik rekening mee houden?

  • Waar begin ik als ik data en AI wil inzetten in mijn bedrijfsstrategie?

  • Hoe passen andere bedrijven in mijn sector AI toe?

  • Wat zijn de voordelen en risico’s? 

Verschillende ondernemers namen deel aan de workshop Waardecreatie met data & AI voor jouw onderneming: eerste stappen naar een concrete roadmap.

Ontwikkeld door Mooncake AI, NL AIC met begeleiding van Datacraftsman uit Haarlem en Active Collective uit Beverwijk en concrete voorbeelden van toepassing van Semmtech uit Hoofddorp en Quantillion uit Amsterdam.

TAPECC Haarlem

Branded content and identity design agency

https://www.tape.cc
Vorige
Vorige

Online marketing in de nieuwe wereld: privacy, data en succes

Volgende
Volgende

Digital design bij de Politie