UX sound design en voice

by Endeavour, Flitsmeister en KLM

Het gebruik van geluid en voice technologie wordt steeds belangrijker in ux design. Het versimpelt en versnelt niet alleen gebruikerservaringen, het maakt producten en diensten ook inclusiever en toegankelijker. Zo heeft audio een belangrijke rol binnen use-cases waarin de gebruiker meerdere dingen tegelijk doet, zoals bijvoorbeeld autorijden. 

 Daarnaast is het gebruik van voice enorm interessant voor bedrijven doordat het automatisering mogelijk maakt. Denk bijvoorbeeld aan het automatiseren van content creatie met behulp van text-to-speech. Bedrijven investeren ook massaal in het automatiseren van de klantenservice met behulp van text-to-speech. Kortom er gebeuren op dit moment veel interessante dingen op het gebied van audio en voice. 

 De sprekers van de avond, Maikel van der Wouden en Phoebe Ohayon, zullen je vertellen over sonic branding, text-to-speech en ux sound design aan de hand van interessante use-cases van o.a. Flitsmeister en KLM.  Maikel zal ook vertellen over zijn achtergrond en hoe hij in deze niche is gerold. 

TAPECC Haarlem

Branded content and identity design agency

https://www.tape.cc
Vorige
Vorige

The Future of Digital Commerce for Brands

Volgende
Volgende

AWS User Group