Duurzaam innoveren in grote organisaties

By Barbara Baarsma van Rabobank

Tijdens het Think XS event op dinsdag 17 mei vertelt Barbara Baarsma over de Rabo Carbon Bank. Het doel van de Rabo Carbon Bank is het verduurzamen van de landbouw. Een van de proposities zijn carbon credits. Samen met een agronomisch adviseur bespreekt Rabo met de boer hoe de transitie kan worden gemaakt naar regeneratief boeren. Daardoor wordt de bodem gezonder en kan die meer koolstof opslaan. De extra opgeslagen koolstof vertegenwoordigt een waarde. Door de stijging van het koolstofgehalte in de bodem te monitoren en de werkwijze door een onafhankelijke partij te laten verifiëren, kan die waarde worden omgezet in een carbon credit. Die credit kan vervolgens via de Carbon Bank verkocht worden zodat de boer wordt beloond voor het leveren van de ecosysteemdiensten. Baarsma - die leiding geeft aan deze eco bank - vertelt tijdens dit event over wat het initiatief is, waarom Rabobank het is gestart en wat erbij komt kijken om zo’n innovatie van de grond te krijgen binnen een grote organisatie als Rabobank.

TAPECC Haarlem

Branded content and identity design agency

https://www.tape.cc
Vorige
Vorige

Leading Women in Web3

Volgende
Volgende

Design and storytelling with Keynote